Χρειάζεται μια επιχείρηση να έχει Facebook;
ΑΞΙΖΕΙ να ασχοληθεί κάποιος ή είναι μόνο για όσους κάνουν χαβαλέ; Μήπως ρίχνει το image της επιχείρησης μου; Είναι μερικά ερωτήματα που πολλοί έχουν γύρω από την παρουσία τους στο Facebook. Θα είμαι ευθύς: Μια επιχείρηση πρέπει να έχει παρουσία στο Facebook (σχεδόν) ότι και εάν πουλάει!
Για όσους δεν το γνωρίζουν, αυτή την στιγμή το Facebook αριθμεί παγκοσμίως περισσότερους από 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, εκ των οποίων οι περισσότεροι έχουν δώσει απλόχερα το email τους και πολλά άλλα προσωπικά τους στοιχεία (όπως photos και video). Εάν ήταν χώρα θα ήταν η Πέμπτη μεγαλύτερη σε πληθυσμό στον κόσμο (μετά τις ΗΠΑ)!
Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα στατικά είναι:
- Από τους 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, το 50% “μπαίνουν” στο Facebook κάθε μέρα
- Ο Μέσος χρήστης έχει 130 φίλους
- Ο Μέσος χρήστης είναι συνδεδεμένος με περίπου 80 σελίδες (Pages), Groups και Events
- Αυτή την στιγμή το Facebook έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 70 γλώσσες
- Υπάρχουν περισσότεροι από 200 εκ. ενεργοί χρήστες που μπαίνουν στο Facebook από το κινητό τους, οι οποίοι μάλιστα είναι δυο φορές πιο ενεργοί από όσους δεν χρησιμοποιούν το κινητό τους για το Facebook.
- Και το ενδιαφέρον είναι ότι το 70% των χρηστών του Facebook βρίσκονται εκτός Ηνωμένων Πολιτειών.
Τα στατιστικά προέρχονται από το ίδιο το Facebook και μπορείτε να τα βρείτε εδώ: http://www.facebook.com/press/info.php?statistics
Επίσης αξίζει να σημειώσουμε την συνεχή ανοδική του πορεία. Στις 21 Ιανουαρίου 2011 έλαβε χρηματοδότιση1,5 δις Δολάρια από την Goldman Sachs με σκοπό την μεγαλύτερη ανάπτυξη του.
Όσον αφορά την χώρα μας, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της έρευνας WEB ID της Focus Bari, και δημοσίευσε πρόσφατα η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, ένας στους τρεις Έλληνες (36%) που συνδέεται στο Internet χρησιμοποιεί σήμερα τα social media (Facebook, Twitter, κλπ.) και επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στις ηλικίες έως 34 ετών. Το όριο αυτό βέβαια θα αυξάνεται, αφού ο πληθυσμός που ήδη χρησιμοποιεί το Facebook και τα υπόλοιπα Social media θα μεγαλώνει ηλικιακά διαρκώς.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα για τους Έλληνες ο όρος “κοινωνικά δίκτυα” ταυτίζεται µε το Facebook το οποίο αποτελεί τον δηµοφιλέστερο “κόµβο” αυτή την στιγμή στην Χώρα μας αφού συγκεντρώνει επισκεψιµότητα της τάξεως του 21% σε επίπεδο ηµέρας, και του 33% σε επίπεδο µήνα. Δηλαδή από όλους όσους χρησιμοποιούν το internet μέσα σε ένα μήνα, ο 1 στους 3 θα επισκεφθεί το Facebook! Μία ακόµη απόδειξη για τη ραγδαία εξέλιξή του, είναι το γεγονός ότι ο αριθµός των ηµερήσιων επισκεπτών του τα τελευταία δύο χρόνια, έχει πενταπλασιαστεί!
Τι σημαίνουν όλα αυτά για εσάς; Για όλους όσους έχετε επιχείρηση ή θέλετε τώρα να ξεκινήσετε; Ότι η βεβαίως η αγορά σας εν έτη 2011 βρίσκεται καταρχήν online και κατά δεύτερον επισκέπτεται καθημερινά σχεδόν το Facebook με συνεχόμενο αυξητικό ρυθμό!
Σκεφτείτε επίσης το εξής. Όλες οι μεγάλες εταιρείες και πολυεθνικές, όπως η Coca Cola, Microsoft, Apple, Red Bull, σχεδόν όλες οι εταιρείες του FORTUNE 500, τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά πρακτορεία CNN, BBC, SKY, κλπ., οι εταιρείες αυτοκινήτων BMW, Mercedes, VW, αλλά και χιλιάδες άλλες μικρότερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο “έχουν” Facebook, και μάλιστα τελευταία προβάλουν περισσότερο το link της “σελίδας” τους και λιγότερο του site τους! Γιατί λέτε να το κάνουν αυτό;
Το Facebook αποτελεί σήμερα την μεγαλύτερη πλατφόρμα στο διαδίκτυο ανταλλαγής πληροφοριών και απόψεων (αλλά και χαβαλέ) όπου εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος των τωρινών και μελλοντικών πελατών σας. Αποτελεί τον ιδανικότερο χώρο αυτή στην στιγμή για να βρεθείτε μπροστά στα μάτια τους. Και όπως θα δούμε σε επόμενο post μας, ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι μέσω της δημιουργίας “σελίδας” (page) Facebook.
Έτσι λοιπόν, σε ένα από τα επόμενα post μας εξηγούμε πως μπορεί να γίνει το Μάρκετινγκ μέσα από το Facebook. Πως μπορεί να στηθεί μια σελίδα, πως θα βρείτε μέλη να εγγραφούν, και πως θα την προωθήσετε.
Vasilis Pappas για το epixeirein.gr