Τι πρέπει να προσέχω όταν επιλέγω κανάλια προβολής και διαφήμισης για την επιχείρησή μου;
Με την ανάπτυξη του διαδικτύου και από το σημείο στο οποίο αυτό έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των καταναλωτών δημιουργήθηκε μία τεράστια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις ώστε να μπορούν και να προβάλουν το όνομά τους καθώς και τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρουν πιο αποτελεσματικά στο κοινό τους.
Κύριο σημείο στο οποίο ξεχώρισε η προβολή μίας επιχείρησης μέσα από το διαδίκτυο ήταν και εξακολουθεί να είναι το χαμηλότερο κόστος, συγκριτικά με τα συμβατικά μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα κοκ).
Είναι όμως κάποια σημαντικά πράγματα τα οποία πρέπει να τονίσουμε, για να ορίσουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό το χαμηλό κόστος προβολής και τι πρέπει να προσέχουμε, ώστε τελικά να μην αναλωνόμαστε στο χαμηλό χρηματικό κόστος, με τελικό αποτέλεσμα να καταλήγουμε πάλι σε μία σπατάλη, χωρίς αποτέλεσμα.
Όταν αποφασίζουμε να προβάλουμε την επιχείρησή μας μέσα από το διαδίκτυο έχουμε τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
- Μπορούμε να υπολογίσουμε και να μάθουμε στην πράξη που απευθύνουμε το μήνυμά μας.
- Ξέρουμε εκ των προτέρων τα ενδιαφέροντα των χρηστών στους οποίους θα απευθυνθούμε, αν προβληθούμε μέσα από ένα συγκεκριμένο site.
- Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα μπορούμε να καταλάβουμε την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης μεθόδους προβολής που επιλέξαμε.
Οι γνώσεις αυτές είναι που κάνουν στην ουσία χαμηλότερο και ανταγωνιστικότερο το κόστος της προβολής μας μέσα από το διαδίκτυο. Όταν λέμε ότι είναι αποτελεσματικότερη η προβολή μίας επιχείρησης μέσω διαδικτύου, στην ουσία δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε μόνο στο αν θα έχουμε χαμηλότερο χρηματικό κόστος.
Μέσα από μία αποτελεσματική προβολή, ουσιαστικά οι στόχοι μας πρέπει να είναι:
- Να τοποθετηθούμε στα σημεία εκείνα του διαδικτύου στα οποία θα μας δούνε οι χρήστες του διαδικτύου που είναι και υποψήφιοι πελάτες μας. Οι χρήστες δηλαδή που έχουν ενδιαφέροντα και ανάγκες που μπορούμε και να τους καλύψουμε αποδοτικά.
- Να τοποθετηθούμε με τέτοιον τρόπο, ώστε να τους κινήσουμε το ενδιαφέρον, για να μάθουν περισσότερα για εμάς.
Να σημειώσω εδώ ότι η αποτελεσματική προβολή μίας επιχείρησης δε γίνεται αποκλειστικά και μόνο μέσα από μία διαφήμιση. Μπορούμε να προβάλουμε την επιχείρησή μας μέσα από κάποιο σχετικό αφιέρωμα, ή μία χορηγία. Ο κανόνας είναι πάντα ένας: “Όποια μέθοδο κι αν επιλέξουμε να είμαστε πάντα σχετικοί και πιστοί στο αντικείμενο και στο περιεχόμενο της επιχείρησής μας.”
Έτσι, αν πουλάμε για παράδειγμα μία επιχείρηση που διαθέτει τα προϊόντα της σε γυναίκες ηλικίας 25-35, με ενδιαφέροντα το lifestyle και τις τάσεις της μόδας, πόσες πιθανότητες έχουμε να διαφημιστούμε αποτελεσματικά σαν χορηγοί μίας έρευνας για τον τρόπο διαχείρισης των κοινωνικών δικτύων από τις ελληνικές επιχειρήσεις για το 2013; Χμμμμ… Ίσως να το σκεφτούμε λίγο καλύτερα.
Η αποτελεσματική τοποθέτηση λοιπόν πρέπει:
- Να απευθύνεται σε μέρη του διαδικτύου όπου υπάρχει το κοινό μας.
- Να έχει ελκυστικό μήνυμα για το κοινό μας.
- Να τοποθετείται παράλληλα και γύρω από μία θεματολογία η οποία θα διεγείρει και το ενδιαφέρον του κοινού αυτού.
Το χρηματικό κόστος
Με την ανάπτυξη του διαδικτύου αυξήθηκαν κατά πολύ και οι επιλογές που έχει πλέον μία επιχείρηση για να διαφημιστεί μέσα από αυτό. Υπάρχει πληθώρα ενημερωτικών ιστοτόπων που προσελκύουν κόσμο με σκοπό την ενημέρωσή τους και έτσι δημιουργούν και πακέτα προβολής για επιχειρήσεις.
Η αλήθεια είναι ότι μία τέτοια μέθοδος προβολής είναι καθόλα αποτελεσματική και μπορεί να ενισχύσει τη διαφήμιση που έχετε επιλέξει να κάνετε μέσω της Google ή του Facebook. Αυτό που πρέπει να προσέχετε πάντα είναι το εξής:
Πριν προχωρήσετε σε οποιαδήποτε συμφωνία, ζητήστε να μάθετε από το κάθε site τα στατιστικά του σχετικά με την επισκεψιμότητα της σελίδας, αλλά και τη θεματολογία που καλύπτει.
Το μόνο σίγουρο είναι βέβαια ότι υψηλής ποιότητας ιστότοποι παρέχουν αυτά τα στοιχεία εκ των προτέρων, καθότι αποτελούν και δική τους διαφήμιση. Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμη κι αν δε σας προμηθεύσουν με τέτοιου είδους πληροφορίες έχετε το δικαίωμα να τις ζητήσετε και είναι σε θέση να σας τις δώσουν (αν δεν είναι, μάλλον είναι ένας ακόμη λόγος για να σκεφτείτε ακόμη περισσότερο να μην προβληθείτε μέσα από εκεί).
Μελετήστε τα στατιστικά και απαντήστε στα ακόλουθα ερωτήματα:
- Είναι δημοφιλής η σελίδα αυτή;
- Είναι δημοφιλής σε ένα κοινό που εγώ θέλω να προσελκύσω;
- Έχει πιστό κοινό που να την επισκέπτεται συχνά και να την ακολουθεί στα Κοινωνικά Δίκτυα;
Ανάλογα με το πόσο θετικά θα απαντήσετε στις πιο πάνω ερωτήσεις (οι οποίες είναι οι αρχικές και ενδεικτικές), μπορείτε να γνωρίζετε αν αξίζει να επενδύσετε στην προβολή σας μέσα από αυτή τη σελίδα.
Αν τελικά αξίζει, μην την απορρίψετε επειδή έχει τύχει να βρείτε κάποια άλλη με λιγότερο κόστος, αλλά και χαμηλότερης ποιότητας προβολή.
Σημασία έχει το εξής. Σκεφτείτε, τι προτιμάτε;
- Να προβληθείτε σε έναν ιστότοπο με 200 ευρώ τον μήνα, όπου δε θα σας δώσει κανένας σημασία και ουσιαστικά δε θα αποκτήσετε έσοδα και από αυτή σας την προβολή; Ή
- Να προβληθείτε σε άλλον ιστότοπο με 1000 ευρώ τον μήνα, από όπου όμως θα πάρετε στοχευμένους επισκέπτες, κατάλληλους για να γίνουν πελάτες σας και να αποκτήσετε έσοδα που μπορεί να ξεπεράσουν και κατά πολύ τα 1000 ευρώ αυτής της αρχικής επένδυσης; Ειδικά αν αυτοί οι επισκέπτες μετατραπούν και σε πιστούς πελάτες, καταλαβαίνετε πόσο γρήγορα μπορείτε να κάνετε την απόσβεση και να ξεκινήσετε να έχετε και ένα παραπάνω κέρδος.
Η προβολή μίας επιχείρησης στο διαδίκτυο μπορεί να μην έχει το ίδιο κόστος με το να προβληθείτε εκτός διαδικτύου, είναι όμως μία επένδυση, την οποία κάνετε για να αποκτήσετε τελικά πελάτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Έτσι, όπως σε κάθε επένδυση πρέπει να μελετήσετε σωστά και τελικά να επιλέξετε και την κατάλληλη με βάση την απόδοση και όχι με βάση το χαμηλότερο κόστος. Αλλιώς καλύτερα να μην προχωρήσετε καθόλου γιατί ακόμη και αυτό το χαμηλό κόστος τελικά γίνεται σπατάλη.
Φωτεινή Βαβίτσα για το epixeiro.gr